Mobiele versie van iDEAL slaat aan

AMSTERDAM - De mobiele iDEAL versie is enorm aangeslagen bij de consumenten. Ruim 94 procent van de testgroep zegt dat de dienst een welkome toevoeging is.

Dit wordt geconcludeerd door de Rabobank uit een onderzoek van ongeveer duizend klanten. Rabobank ontwikkelde een mobiele versie van iDEAL die samenwerkt met de app van de bank.

Er werd gevraagd aan de deelnemers van de test of zij een bestelling wouden plaatsen bij Bol.com, Myorder of Thuisbezorgd.nl en daarna deze af te rekenen met de mobiele versie van iDEAL. Na deze betalingen werd gevraagd hoe zij het hadden ervaren.

De mobiele iDEAL versie scoort goed onder de deelnemers, 94 procent heeft aangegeven iDEAL een goede toevoeging te vinden aan het internetbankieren. 9 van de 10 deelnemers verwacht door deze mobiel versie, meer online te gaan winkelen en 84 procent geeft de dienst een 8 of hoger.

Toekomst

"Betalen waar en wanneer je maar wilt, is volgens ons de toekomst", aldus Gertjan Rösken, Business Development Manager bij Rabobank. “De Rabobank gelooft in de toekomst van de mobiele telefoon als portemonnee. De mobiele applicatie van iDeal is een volgende stap om de steeds mobieler wordende consument tegemoet te komen."

De Rabobank probeert iDEAL Mobiel zo breed mogelijk beschikbaar te maken. Rabobank heeft besloten de resultaten van het testonderzoek te delen met de andere grote banken en Currence, de eigenaar van pin.

“De test heeft ons goede inzichten gegeven in de implementatie van de techniek, maar met name in de behoefte van onze consumenten”, zegt Rösken. Rabobank is nog bezig met laatste aanpassingen om de mobiele dienst gereed te maken voor introductie op de markt.

datum : donderdag, 8 november 2012

Live met iDeal